Ekologiczne wybory bez kompromisów – innowacje P&G inspirują do troski o środowisko na co dzień

Materiał informacyjny P&G
Dbałość o stan środowiska może kojarzyć się z ograniczeniami, jednak na troskę o planetę i związane z nią wyzwania można spojrzeć w zupełnie inny sposób. Ekologiczna transformacja może bowiem stać się bodźcem do poszukiwania rozwiązań, które najlepiej odpowiadają na nasze potrzeby, a jednocześnie są bardziej przyjazne dla natury. Takie podejście wpisuje się w strategię innowacji P&G. Firma redukuje zastosowanie plastiku w opakowaniach swoich marek m. in. Ariel, Lenor, Gillette i Always, jednocześnie sprawiając, że ekologiczne wybory nie wiążą się z kompromisami. Rezultaty takiego podejścia często owocują innowacyjnymi propozycjami, które podbijają serca konsumentów.

Procter & Gamble już od blisko 190 lat uważnie wsłuchuje się w potrzeby konsumentów i odpowiada na nie poprzez swoje innowacje. Korzystając z połączenia wieloletniego doświadczenia oraz nieprzeciętnej kreatywności naukowców pracujących w 13 centrach innowacji, koncern schodzi z utartych w branży ścieżek. Innowacyjne rozwiązania powstają z myślą o środowisku, jednocześnie ułatwiając codzienne życie ludzi na całym świecie. Znaczące zmiany w kwestii opakowań wiodących marek firmy takich, jak Ariel, Lenor, Gillette i Always, stanowią ważny krok w realizacji planów P&G. Zakładają one, że do 2030 r. wszystkie opakowania produktów będą nadawać się do recyklingu lub wielokrotnego użytku, natomiast użycie plastiku pierwotnego w procesie ich produkcji zostanie zmniejszone o 50%.

W tych staraniach nie ma jednak mowy o kompromisach, jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo użytkowania produktów P&G. Zrównoważony rozwój – jak sama nazwa wskazuje – powinien dążyć do równowagi między dobrostanem natury a potrzebami konsumentów. Właśnie dlatego koncern P&G podejmuje w tym zakresie kompleksowe, zakrojone na szeroką skalę działania, przeznaczając ponad 2 mld dolarów na innowacje każdego roku. Firma z jednej strony stara się dogłębnie poznać trendy konsumenckie i stojące za nimi motywacje, a z drugiej – opracowuje i testuje przeróżne innowacyjne materiały, surowce i projekty. Wszystko po to, by zmniejszanie wpływu opakowań na środowisko szło w parze z wygodą konsumentów, zapewniało im bezpieczeństwo, a kolejne rozwiązania odpowiadały na ich potrzeby. Co do tej pory udało się osiągnąć ekspertom P&G w dziedzinie bardziej innowacyjnych opakowań?

Drugie życie tworzyw sztucznych...

Z plastiku pochodzącego z recyklingu poużytkowego (PCR) korzysta wiele marek P&G, jednak Lenor jako pierwsza z nich zastosowała go w całym portfolio. Od 2023 roku wszystkie opakowania płynów do płukania Lenor są produkowane wyłącznie z tworzywa sztucznego z odzysku*, a także w pełni nadają się do ponownego recyklingu. P&G nie poprzestaje jednak na wykorzystaniu tworzyw sztucznych i sięga po kolejne alternatywne rozwiązania.

... oraz alternatywy dla plastikowych opakowań!

Kapsułki do prania ze względów praktycznych i bezpiecześtwa, sprzedawane były w opakowaniach z odpornego na działanie warunków zewnętrznych plastiku. Ekspertom P&G udało się jednak opracować ich kartonowy odpowiednik, który okazuje się równie skuteczny, jeśli chodzi o bezpieczne przechowywanie detergentów, a przy tym bardziej przyjazny dla środowiska. Prace nad odpowiednim składem kartonu oraz optymalnym projektem pudełka trwały 4 lata, w trakcie których kolejne rozwiązania testowało ponad 2000 konsumentów. Efekt? Wygodne opakowanie wykonane z kartonu pozyskiwanego w 70% z recyklingu. Surowiec pochodzi z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, certyfikowanych przez Forest Stewardship Council (FSC) i nadaje się do ponownego przetworzenia. Opakowanie ECOCLIC© to wyraźna wartość dodana tak dla natury, jak i dla codziennego życia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie.

Jeszcze do niedawna opakowania kultowych maszynek systemowych (z wymienialnymi główkami) marek Gillette i Gillette Venus były plastikowe i… czasem niezbyt wygodne w otwieraniu. Również w tym przypadku zastosowanie kartonu okazało się dobrze wykorzystaną szansą – zarówno dla planety, jak i dla użytkowników tych produktów. Nowe opakowania nie zawierają plastiku i w 50% wykonane są z certyfikowanych przez FSC włókien pozyskiwanych z recyklingu. Opracowując nowy projekt opakowania, eksperci P&G nie tylko zrezygnowali z plastiku, ale też pochylili się nad komfortem konsumenta. Maszynki umieszczone są więc dziś w wygodnych tackach z ułatwiającym ich wyjęcie wgłębieniem, wykonanych w 95% z papieru pochodzącego z odzysku.

Innym produktem, w przypadku którego wyjątkowo istotne jest zapewnienie odpowiedniej ochrony, są podpaski. Ekspertom od materiałów pracującym w centrach innowacji P&G udało się stworzyć także alternatywną metodę produkcji cienkiego, ale bardzo wytrzymałego papieru. To właśnie z niego wykonano poręczną i jednocześnie w pełni nadającą się do recyklingu paczkę dla podpasek Always Cotton Protection Pad.

Ekologiczne wybory na co dzień

P&G udowadnia, że przyjazne planecie wybory nie muszą być trudne ani wiązać się z kompromisem w kwestii jakości czy wygody. Portfolio firmy P&G, jeśli chodzi o innowacyjne, bezkompromisowe rozwiązania w zgodzie z naturą i komfortem konsumentów, ciągle poszerza się o nowe, zaskakujące projekty. Czym jeszcze nas zaskoczą?

*Nie dotyczy etykiety i nakrętki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Ekologiczne wybory bez kompromisów – innowacje P&G inspirują do troski o środowisko na co dzień - Strefa Biznesu

Wróć na siewierz.naszemiasto.pl Nasze Miasto